TextielMuseum en TextielLab bekroond door Provincie Noord-Brabant: Visionair en uniek

9 Juli 2024

Na de fantastische BIS-uitslag, hebben het TextielMuseum en TextielLab een uitmuntende beoordeling mogen ontvangen van de Adviescommissie van de provincie Noord-Brabant voor de regeling Professionele Kunsten 2025-2028. Onze instelling, waar textiele vormgeving, mode, kunst en cultureel ondernemerschap samenkomen, wordt geroemd om haar artistieke en zakelijke topprestaties.

De Adviescommissie is enthousiast over het unieke karakter en de visionaire aanpak van het TextielLab, die een voorbeeld is voor anderen in de sector. Onze diverse activiteiten, variërend van experimenteel onderzoek tot indrukwekkende kunstwerken, hebben de hoogste lof gekregen. Ook onze sterke bedrijfsvoering en inspanningen om een breed publiek te bereiken, inclusief nieuwe doelgroepen, zijn maximaal gewaardeerd.

Bijzonder is ook dat het TextielLab, volgens de uitslag van deze beoordeling, de enige instelling is die de maximale score van 400 uit 400 punten heeft behaald. Dit bevestigt onze inzet voor kwaliteit en innovatie, en motiveert ons om een belangrijk cultureel knooppunt te blijven in Noord-Brabant en daarbuiten. Voor de periode 2025-2028 betekent dit dat we structurele steun van de provincie Noord-Brabant krijgen.

Door deze steun en die van het Rijk kunnen wij met vertrouwen onze ambitieuze plannen realiseren en de textielkunst naar nieuwe hoogten brengen.

Foto: R&D-traject met multi-disciplinair kunstenaar Marlou Breuls @ TextielLab door Patty van den Elshout