Yearbook 2015 | Beddengoed ontwikkeld in het TextielMuseum voor W Amsterdam

11 Februari 2016

In het hart van Amsterdam opende vorig jaar het vijf-sterren hotel W Amsterdam haar deuren. Het high-end hotel, gevestigd in de voormalige telefooncentrale uit 1903, staat bekend om haar hippe benadering en design. Designstudio The Invisible Party ontwikkelde speciaal drie kussenslopen en drie beddenspreien voor de kamers en suites. Bert-Jan Pot ontwikkelde eerder, in opdracht van het TexielMuseum, een design met geweven lettertypes in het TextielLab. Dit design is als uitgangspunt genomen voor het beddengoed van The Invisible Party. Bert-Jan Pot heeft voor de ontwerpen een tekst over Amsterdam gebruikt. Zo kunnen de gasten alles over de stad lezen, terwijl ze onder de dekens zijn gekropen. Al het beddengoed is geweven in het TextielLab en gewassen en gestreken in de DamastWasserij van het TextielMuseum.

Op Pinterest verzamelden we een deel van de projecten die vorig jaar ontwikkeld zijn in het TextielLab. Volg het moodboard om op de hoogte te blijven van de yearbook projecten.

Titel: Textiel ontworpen door The Invisible Party voor W Amsterdam. Foto: The Invisible Party