TextielMuseum Museum van het jaar 2017!

12 Mei 2017

In de maand dat de campagne liep, april 2017, hebben we alles in de strijd gegooid om zoveel mogelijk stemmen binnen te halen. We voerden campagne in Milaan tijdens de Design Week, we gingen naar Tilburg Zingt om stemmen te werven, we liepen tussen de menigte op Koningsdag en dat alles om te winnen van twee eervolle tegenstanders: Stedelijk Museum 's-Hertogenbosch en Museum Boijmans van Beuningen in Rotterdam.

Sinds mei 2017 kunnen we met heel veel trots melden dat we onszelf 'Museum van het jaar' mogen noemen en onze museumdroom kunnen realiseren. Met iets meer dan 32.000 stemmen, de meeste stemmen ooit behaald door een winnaar, wonnen we € 100.000,-!

www.museumprijs.nl

'De mooiste ervaring van de afgelopen weken is dat ik heb kunnen zien dat mijn mensen zich zonder uitzondering vol overgave hebben ingezet om deze prijs te winnen. We gebruiken het gewonnen bedrag om de bezoeker een totaalbeleving te bieden en onze twee werelden van werkplaats en museum nog beter met elkaar te verbinden: we willen een nieuwe publieksvriendelijke weefmachine aanschaffen, zodat de bezoeker een theedoek naar eigen ontwerp kan maken. Je komt ons museum binnen als bezoeker en gaat er uit als maker!’

- Errol van de Werdt, directeur Stichting Mommerskwartier

We willen jullie namens de directie, de medewerkers en de vrijwilligers allemaal van harte bedanken voor alle bijzonder mooie berichten op (social) media en natuurlijk jullie stemmen!

Momenteel zijn we hard bezig om te kijken hoe de publieksvriendelijke machine geimplementeerd gaat worden in de werkplaats van het TextielMuseum, het TextielLab. We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!

#wijmakenhet

foto: Roy Beusker