Symposium : Tracing migration through textiles

13 Februari 2019

Naar aanleiding van de tentoonstelling Cultural Threads die t/m 12 mei 2019 in het TextielMuseum te zien is, organiseert Touch/Trace curator Christel Vesters in samenwerking met het museum op 7 maart 2019 het symposium Tracing Migration Through Textiles. In een dynamisch programma met kunstenaarspresentaties, filmvertoningen, lezingen en discussie verkennen we hoe textiel drager en getuige is van de beweging van mensen, patronen, materialen en technieken, en hoe kunstenaars textiel inzetten om deze complexe migratieverhalen over het voetlicht te brengen.

Met bijdragen van Jessica Hemmings, Wendelien van Oldenborgh, Jennifer Tee, Liza Swaving e.a.

Donderdag

07 maart 2019

Ticket symposium (exclusief museumentree)

€ 5,50 (students, 65+, ICOM, Museumkaart)

Tickets: uitverkocht!

Touch/Trace: Researching Histories Through Textiles is een onderzoeksproject van curator Christel Vesters. Samen met beeldend kunstenaars, ontwerpers, denkers, historici e.a. onderzoekt Touch/Trace hoe textiele objecten, oud en nieuw, drager en getuige zijn van vele geschiedenissen wereldwijd, en tegelijkertijd een nieuw perspectief openen op deze geschiedenissen en op onze wereld nu.

Moderatie: Christel Vesters