Naar het TextielMuseum en De Pont met één kaartje!

30 Juni 2020

Het TextielMuseum en De Pont museum bieden hun bezoekers deze zomer een vakantiecadeautje aan. Twee maanden lang, van 1 juli t/m 30 augustus, kunnen bezoekers met één kaartje beide musea bezoeken. Het toegangsbewijs voor het ene museum is op dezelfde dag geldig in het andere museum. Een goede gelegenheid voor een museumdagje in Tilburg!

Het is noodzakelijk om bij beide musea voorafgaand aan je bezoek een ticket te reserveren via de website van TextielMuseum en De Pont. Bij het museum dat je als tweede bezoekt, geef je aan dat je recht hebt op gratis entree. Bij aankomst in het tweede museum toon je het entreebewijs van het eerste museum.

TextielMuseum
In het TextielMuseum waan je je deze zomer nog heel even achter de schermen van ‘s werelds grootste modehuizen in de verlengde tentoonstelling ‘The Art of Lace’. Bekijk nog t/m 6 september meer dan veertig verfijnde kant-creaties van onder andere Chanel, Dior, Iris van Herpen en Jean Paul Gaultier. In de tentoonstelling ontdek je hoe de modeontwerpers samenwerken met kantmakers om tot deze unieke stukken te komen. De Volkskrant schreef eerder dat je bewondering voor het vakmanschap groeit in deze modetentoonstelling, dus mis het niet!
In de nieuwe tentoonstelling ‘Rode draden’ ontdek je persoonlijke verhalen en culturele perspectieven aan de hand van kunst en design. Thema’s als religie, spiritualiteit, gender, seksualiteit, kinderverhalen en fantasieën komen aan bod in de tentoonstelling met werk van hedendaagse makers zoals Eylem Aladogan, Jaime Hayon en Hella Jongerius, tot werken van zo’n tweehonderd jaar oud.

De Pont museum
Bij het De Pont museum ben je getuige van de opbouw van de collectiepresentatie DE ROUTE WORDT OPNIEUW BEREKEND. Met deze vlootschouw wordt het publiek herenigd met bekende en minder bekende werken uit de collectie, zoals Kinderspielplatz van Rosemarie Trockel, Bolivian Coal Line van Richard Long, Große Geister van Thomas Schütte, maar ook 12 nieuwe etsen van zijn hand (Blues Women en Blues Men), de Clockshop van Job Koelewijn en in de videoruimte de twee nieuwe aanwinsten van Kara Walker: National Archives Microfilm M999 Roll 34: Bureau of Refugees, Freedmen and Abandoned Lands: Six Miles from Springfield on the Franklin Road en calling to me from the angry surface of some grey and threatening sea… te zien. Binnenkort worden daar ook inserts aan toegevoegd, zoals het Tilburgse kunstcollectief Wobby.club en van de Belgisch-Marokkaanse kunstenaar Hamza Halloubi.
De titel van de collectiepresentatie is een speelse verwijzing naar de stem van het navigatiesysteem in de auto als er een onverwachte afslag is genomen. En vooral naar de inhoudelijke heroriëntatie en wendbaarheid van de kunstinstellingen als gevolg van de covid-19 crisis.