Online opening 'Long Live Fashion!'

8 September 2021

Hoe geven we onze kleding een langer leven? In het TextielMuseum opent deze maand 'Long Live Fashion!', een interactieve tentoonstelling die op een positieve manier prikkelt om bij te dragen aan een circulaire textielketen. Op vrijdag 24 september om 16:00 uur trappen we de tentoonstelling af met een online opening waar jij bij kunt zijn!

Conservator Suzan Rüsseler neemt je mee door de tentoonstelling. Werp een blik in de ruimtevullende installatie van vormgever Christien Meindertsma, die laat zien uit welke materialen onze kleding bestaat en het circulaire proces toont van textielrecyclingsbedrijf Wolkat. Krijg hands-on tips & tricks voor het repareren van kleding met tutorials van #FixingFashion, en neem een kijkje in de Microfactory in de expo, waar bezoekers een fashion item op maat laten maken van tweedehands textiel. Uiteraard zijn er ook inspirerende, duurzame modecreaties te bewonderen van gerenommeerde ontwerpers als Duran Lantink en Ronald van der Kemp en opkomend modetalent als Matthew Needham en Stina Randestad.

Over 'Long Live Fashion!'

Hoe creëren we een duurzame toekomst voor de kledingindustrie? Het TextielMuseum presenteert in samenwerking met ontwerpers Christien Meindertsma en Harm Rensink en textielrecyclingsbedrijf Wolkat ‘Long Live Fashion!’, een interactieve expositie die wil inspireren tot een duurzamere omgang met onze kleding. De tentoonstelling is een unieke samenwerking tussen ontwerpers, jong talent, onderwijsinstellingen en het bedrijfsleven en kent verschillende onderdelen zoals de Fashion Room, Fixing Fashion en de Future Room.

Bekijk de livestream hier