Jef Montes ontwikkelt 'oplosbare' stof in samenwerking met het TextielLab

14 Juli 2015

Jef Montes presenteert tijdens de Mercedes-Benz Fashion Week highlights en nieuwe designs uit zijn collecte ‘Velero’. Het TextielMuseum ondersteunt hem bij deze nieuwe collectie. Het idee en de ontwikkeling van een ‘oplosbare’ stof was voor de vakmensen van het TextielLab een mooie uitdaging waarbij ze hun kennis en expertise over innovatieve garens en stoffen kunnen inzetten.

Als kennisinstituut op het gebied van textiel wordt het gebruik van bijzondere garens toe gejuicht. In het TextielLab staan experiment & ontwikkeling centraal, een dergelijke stof is in de ‘reguliere’ industrie niet te produceren. Daarnaast heeft het TextielMuseum een belangrijke verantwoordelijkheid in de ontwikkeling van textieltalent. Jonge mensen krijgen de gelegenheid om kennis te maken met het textiele vakmanschap. De collectie van Jef Montes werd op 13 juli gepresenteerd tijdens de finale show “Future Generation” van de Mercedes-Benz Fashion Week juli 2015.